Restart

hittade en gammal blogg jag hade som jag har tagit lite text ifrån
i min nuvarande nystartade blogg.
i en kort sammanfattning så kan man  ju säga att jag har avklarat hälften av min wickade plan.

dagens läge såhär en torsdags kväll den fjärde juni:
är rätt less på tillvaron även om det finns många ljusglimtar som får det att spraka till
jävligt ont i öron har jag med så jag ska ringa vårdcentralen imorgon.
och ett tolvtimmars pass jobb på det.
livet leker för den morgontrötta emmilou ;-)


2009
Hon kallas gärna för otursfågel
Hon borde ha munkavel på fyllan.
Hon är en eldsjäl
Hon har ett kärt namn med många smeknamn.
Hon borde, men låter mest som alfons: jag ska bara...



2009
min wickade briljanta plan fortsätter det kan man egentligen kalla för nyårslöften men det är mer sommar löften jag gav.. avklarat: räkningar som stod mig över huvudet
fotokurs
ett antal festivaler
( börjar känna mig för gammal för det - i min omgivning med - har nog hamnat i en 26 årskris.. den nya flugan istället för 30 års kris... ;) )
 att fortsätta med planen med: körkort
 - handledningskurs med min svåger om två veckor... (det är dags nu)
 spara pengar - vilket jag är så dålig på MEN nu ska jag!
ev en ny kurs - kanske måleri denna gång ( beroende på dag, inga fler tisdagar... så sjukt trött efter möterna vi har på tisdagar och sen försöka ta in ny information & vara alert.. not good!)
 Nåväl, nu är det dags för sömn imorgon ska jag späcka av mitt schema.
 a-just-det mitt nyår var nyktert och umgicks med släktingar( familj ) jag ska ta kål på mitt rykte som partypingla - det börjar bli ledsamt att man fortfarande sätts i ett fack för det liv jag levde för några år sedan.. så ofta är jag inte ute längre och om jag är ute så är jag inte ute för alkoholen.. nog!

2008
5 augusti: möts av en tjej som har studerat flygvärdinnor för mycket. det var den typiska flygvärdinna genomgången. vet ni hur jag menar då? jag satt snällt och lyssnade på vad hon sa medans jag försökte hålla mig för skratt..
 punkt ett: sminkning.
punkt två: Hår - a-ja-jävlar- håret.. stod där och knepade med platt tången men beslutade mig för att ja skulle ha flätor eller iallefall en fläta. stod där och svor och knepade medans min gode vän försöker som en kompis fråga hur det går? en muttrande men ett positivt gensvar och beslutar mig för att fråga sminkösen om hjälp. jag fick nog. hårperkele! det blev bara mer trassligt och såg inte ens ut som en fläta,
punkt tre: fotografens dyrbara tid. a-ja stelt var det.. posern och jag blev sjukt nervös för fotografen, hennes blick sa i början, "och hur kommer det sig att du kommer hit?" haha, men ja försökte till slut så blev det ombyte två: jag började skutta,snurra,skrika och bilderna blev ganska roliga.

ett dyrt saldo för 11 bilder, men det var en rolig upplevelse.
kanske någon gång i framtiden så gör jag om det.. men not yet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0